maandag, februari 16, 2015

Zon is lente!

Gisteren en vandaag zo'n goede flinke hoeveelheid zon dat het haast wel lente leek. Wel nog wat lage temperaturen maar de zon was goed van de partij! Na een koude nacht ook nu weer heerlijk zonnig.


Dat doet de duiven zonder twijfel goed. De laatjes vliegen nog altijd met gemak een 1,5 uur... wist ik maar hoe ik ze dat laat doen, dan legde ik u dat haarfijn uit. Voornamelijk denk ik toch dat voeren van invloed is. Van de honger komen ze hier niet eerder naar beneden in elk geval. Goed naar binnen komen is er trouwens wel bij!

Inmiddels zit alles een week lang gekoppeld, 8 dagen zogezegd. Nog geen eitjes hoor ook nog niet snel in aantocht als je het mij vraagt. Veel jarige duivinnen die nooit eerder eitjes legden. En de fondduifjes zijn doorgaans toch wat trager dan de snellere duiven zo lijkt het me.

Rustig wachten en de eitjes komen vanzelf!

Update: Vandaag vlogen de laatjes zelfs ruim 2 uren... alsof ze nog een tandje bijsteken door het goede weer. Deze week gaat het opleren beginnen. ik verwacht dan dat het echte lange vliegen over zal gaan.