dinsdag, maart 31, 2015

Gaat Teletekst verdwijnen?

Dit moet een 1 april grap zijn... Teletekstvluchten verdwijnen aldus ingelichte bronnen...

A.s. schrijft op zijn blog dat hij uit betrouwbare bron weet dat de voorzitter NPO de teletekstvluchten wil afschaffen.

Laatst dacht ik er zelf aan dat deze teletekstvluchten niet meer eigentijds zijn.
Het is een potje: aantallen per concours wisselen, toch 10 erop, soms is dat 10+ erop, nu en dan 5 per regio, soms zijn afdelingen gesplitst enz. Daarnaast is het quasi bezopen hoeveel pagina's er in vredesnaam wel niet in het seizoen worden gevuld elke week.
Voor NPO info is het helemaal vreemd. Soms 3 pagina's tekst alvorens de lossingsberichten erop staan.

Mind you: Ik ben nog altijd trots dat ik ook eens op teletekst kwam met mijn prestaties.... bij ons in de club hangen ze geetaleerd van iedereen die er ooit eens opstond! Teletekst halen heeft iets magisch.

Teletekst op zich is in het digitale tijdperk toch wel een soort van achterhaald hoewel het voor zeer velen niet weg te denken is. Dat is wel een sterk iets van dit medium.

Voor lossingsberichten vind ik het een complete flater. Staat er soms erg laat op en als je geen interactieve tv hebt, ben je maar aan het wachten tot er iets op staat van jouw afdeling.

Kortom regie erop is een potje.

Uitslagen van vluchten die er toe doen etaleren is wel een must vind ik. Moet dat op teletekst? Nou voor mij niet. Wel raak je dan een item kwijt wat velen zeer waarderen. Dat moeten we niet willen tenzij het alternatief daarvoor een verbetering is.

De site van het NPO kan dat niet zijn. Voor een landelijke hobby-organisatie is het een mager zesje wat mij betreft wat ze ervoor krijgen. Nee, van NPO website vluchten kan geen sprake zijn, toch?
Het zal een kostenkwestie zijn vrees ik. Teletekst kost geld.

Mijn idee: blijf vluchtuitslagen erop etaleren zolang velen dat blijven waarderen. Laat de overige info aub daar weg en zet die juist wel op de NPO site.