zondag, maart 29, 2015

Wat een nat!

Tsjonge jonge wat een herfst is het vandaag! Heel de dag regen terwijl het gisteren ook al een behoorlijk natte dag was al met al. Hier in het westen kon je echt geen duiven lappen, hooguit voor 09:00 uur. In het oosten was er kennelijk nog wel ruimte genoeg voor zon of open weer dat daar wel nog wat is opgeleerd. Wat het moet worden met de vooruitzichten van aankomende week, Joost mag het weten. Ik vrees ervoor dat velen komend weekend nog niet perse zullen willen concoursen. De duiven moeten er natuurlijk wel goed voorstaan. Dat is gezond en als het even kan toch echt wel weer het kompas op scherp. Laat degenen die zeggen ze zo in 1x mee te geven op 50 + km maar praten. Top zal dat niet gaan t.o.v. degenen die ze al wel meermaals hebben kunnen lappen.

Hoe het ook gaat uitpakken... het duurt nog lang genoeg.

 
 
Vandaag gaf ik de duivinnen een nieuwe herkenningsring en de vliegers allemaal een druppeltje tegen luizen. Ze hadden geen enkel luisje hoor maar met zo'n druppie zijn ze er tijden vanaf. Deze druppel beloofde een heel jaar... nou, daar ben ik niet zo zeker van maar als het dan een heel seizoen is, ben ik tevreden. Als de rui dan strakjes aanbreekt, doe ik ze allemaal nog zo'n druppel cadeau. Ik vind het een prima uitvinding, 1 van de beste van de afgelopen jaren!
 
Alle jongen bekeken en 1 leek me wel bijzonder, de 08.
wie weet een crack... hoop doet leven, dat is de smeerolie van onze hobby.