zondag, mei 17, 2015

Net niet

Ze zijn net niet goed genoeg... Ken je dat?
Alles lijkt okee maar daar is alles mee gezegd.
Is het de kou van snachts? Is het gewoon de kwaliteit? Wat kan het zijn? Moet je iets wegnemen om de forme vrij baan te geven? Kan dat, wat dan? Wat zal ik doen of wat zal ik laten?

Deze week nog maar eens geduld betrachten en wachten of de forme over enkele weken komen wil. Pas dan is het meest welkom immers?

Bij de jongen net zo. Goed maar thats all.
Het hok lijkt nog geen forme te brengen... Geduld dan maar... Wèl alle zintuigen op scherp om te kijken of er iets anders is dat ik in de gaten zou moeten hebben. Slapen doen we snachts!!

Ooh ja, wat ik nog kwijt wilde: laatst gaf ik de jongen en laten gerstegras. Nog nooit aten die duiven enig groen. Het koste nog geen minuut eer ze eraan begonnen en nog geen half uur voor een volledig bakje van ca 20 x20 vol stengeltjes groen compleet kaal was. Instinctief lijken ze het te weten dat het superspul is!
De Rejuvalac is bij thuiskomst geserveerd aan de vliegers. Morgen geef ik het nog een keer. Volgens mij ook erg heilzaam. zeer makkelijk te maken. De simpelste manier is een handje gerst in een drinkpot 48 uur laten staan. Dus donderdagochtend klaar zetten zodat de thuiskomers zaterdag het direct kunnen drinken.