zondag, mei 03, 2015

Schone zolders

Nadat het me vorige week goed was bevallen en ik nog 1 zolder moest doen, huurde ik nog een keer de bouwstofzuiger bij de Gamma. Uurtje flink zuigen en het zoldertjes was weer proper. Lekker luchtig en stofarm. Motjes gedecimeerd en hopelijk een tijdje minder motjes dan duiven. Vorig jaar was het bar en boos, op den duur was er niet echt iets wat heel goed hielp. Allemaal een beetje en dat was het dan. cederolie beviel me het best en werd op duivenmarktplaats gezet en door velen toegepast. Blijf ik ook dit jaar gebruiken. Ruikt ook gewoon lekker.
Wat tegen de wanden spatten en klaar is Maurice.

Vandaag alles in bad. Schraal voer. Ik vond de super mengelingen van Matador wat vet. Ik hoop ze beter aan het trainen te krijgen, vooral de duivinnen.

Gisteren had ik mijn eerstgenoemde samen met diens eigen duivin op kop. Ik denk dat het een beste wordt die doffer. Een late van '13, ingelast met de andere jongen op de nalijn van 2014. Wel de jaren, nog niet de ervaring om al op grote fond te gaan. Misschien 1x ofzo.
De duivinnen doen het minder dan de doffers... Ik kan dat spelletje niet lijkt het haast wel. Grrrr mezelf eens pushen er ook het beste uit te gaan halen 😜