maandag, mei 11, 2015

Trainen of niet...

Bij mij trainen ze niet zoals ik dat jaren gewend was. Normaliter was een uur geen issue, zeker 's middags niet. Dat is er nu totaal niet bij, noch bij de duivinnen noch bij de doffers. Waarom? Ook ik ben zoekende.

Je leest van lui bij wie ze trainen als malloten. Ook van enkelen die het allemaal maar onnozel vinden alhoewel de laatsten in de minderheid zijn. Zoals AS schreef, gaat het vnml over hoe ze trainen. Lang hoeft niet. Vinnig is denk ik het best, langer of korter, dat maakt niet zo uit.


Ook dat ontbreekt hier nog.
Ik probeer ze vinniger te krijgen door lichter te voeren. Ik heb het idee dat de vette mengelingen pas okee zijn als ze trainen. Niet als ze dat nog niet doen. Dus vet terug, meer vezels (gerst en paddy). Koppen etc zijn zelden zo mooi droog geweest. Mest is op enkelen na ook dik in orde dus heel onrustig wordt ik nog niet. Echter wekelijks meedoen als figurant zo in het begin van het seizoen past misschien in de ervaringswereld van veel fondmelkers, niet bij mij.


Het wordt meedoen op Quievrain komende zaterdag. Soupes inkorven in Hank past niet in het gezinsprogramma en als ze niet beter tonen dan nu, is 400+ km voor nu wellicht ook nog niet wijs.

Vanmorgen gaan de laten van Jos van Olmen weer op een lapje van 25 km.
Later deze week mogelijk nog een keer en dan zijn ze een keer de Sjaak binnenkort en zullen ze Quievrain als eerste grote trip gaan krijgen.