maandag, mei 25, 2015

Vanalles en familie

zaterdag de 16! Jongen die ik heb allemaal geënt tegen pokken. Vrouwlief hielp deze keer en als tandartsassistente ging haar dat prima af. 1 prik van ruim 0,2 ml in elke nek en klaar waren we. Gelijk een nachtje mand voor deze club en dat hoofdstuk hebben we daarmee ook gehad.

Zondag kwamen de duiven van Peronne goed. Geen vitesseduiven dus geen kop maar toen ze eenmaal kwamen waren ze in een wippie thuis. Helaas 1 gewonde. Die ging vanmorgen uiteraard niet naar buiten. Een mooie witpen van Bert die ik voor een belofte hield heeft zijn vleugel flink geblesseerd. Bij thuiskomst zag ik bloed op de vleugel en bij inspectie zag ik dat er aan de binnenkant  flink wat vel was weggeschrapt. Of dat nog wat worden zal???

Vandaag een familiedagje. Op de heenweg nog even langs fondkanon en schrijver van leuke reportages Arco van Vliet. Ik kreeg van hem 2 jongen uit een mooi koppel nadat ik vorig jaar pech had met de duifjes die ik bij hem haalde. Een soort garantie zeg maar. In elk geval ontzettend sympathiek, dat maakt voor mij onze hobby minstens zo leuk als vroege prijzen pakken.
Alhoewel dat nu wel mag gaan komen wat mij betreft. Ik ben dat gepiel achter in de uitslag beu en het is tijd dat die zogezegde fondduiven gaan laten zien uit welk hout ze gesneden zijn.

Ze zijn tot nu elke week in de mand geweest maar nog geen zware vluchten uiteraard. Wat mij betreft is het op naar Vierzon. Voor de kilometers en voor de duur van zo'n vlucht. Ik verwacht geen kop maar wel merkbaar verbetering simpelweg omdat het meer lijkt op waarvoor ze in de wieg zijn gelegd. Misschien nog naar Meaux maar ben daar nog niet zeker van.