maandag, juni 08, 2015

Fenomenaal

Wat Verkerk en in diens kielzog de Bruijn lieten zien was fenomenaal. Op wat mijns inziens zeer eerlijke omstandigheden waren vanuiit Vierzon pakken ze samen de 1e 15 prijsduiven van ruim 11.000. Verkerk de 1e 4 duiven en overrompelen daarmee alle anderen. Het beetje west aan de wind was niet in hun nadeel maar hee, het was gewoon spectaculair te noemen. CHAPEAU mannen!

Superduiven dat voorop!
Ze kunnen die duiven langer een hoger tempo laten maken. Dat dit alleen maar selectie is van de goeie soort geloof ik niet 1-2-3 maar wellicht is dat mee mijn eigen onkunde dan dat van hen. Vakmannen zijn het en ons allen ver vooruit!

Het tekent ook erg sterk het verschil van FC Barcelona versus FC de Kluitentrappers. Deze profs laten zien hoe het moet. In dat perspectief hoort het ook wat ze laten zien...

40 km korter pak ik mijn eerste in dezelfde minuut als Bas en Gerard Verkerk. 2e in de club zit mijn duif, helemaal geen onaardige. In het samenspel pakt deze duif ook een prijs 1:10 (48e tegen 1649 duiven). Verkerk heeft er dan al 45 !!
Als je dat op een rijtje zet, naast elkaar, wordt je er moedeloos van. Daar is geen kruid tegen gewassen, althans niet in mijn tuintje. Ook met minder of geen west in de wind had men er al minstens 1 mand meer gehad daar t.o.v. Oud-beijerland denk ik.

Duidelijke zaak, wil je op het zelfde niveau met ze concurreren dan moet er iets gebeuren.
Betere duiven als eerste. Anders begeleid als tweede.

Nu is dagfond niet de arena die ik aan het opzoeken ben maar vluchten met het dubbele aantal kilometers. De duiven die ik heb zitten vragen nog veel selectie merk ik wel. De duiven en ikzelf afstemmen op deze vluchten gaat me nog meerdere seizoenen kosten. Ik heb een nieuw blad in mijn Stanleymes gezet...

Waar in Belgie de 600+ kilometers vaker worden gespeeld scharrelen wij vakker tussen 500 en 600 op onze dagfondvluchten. ZLU vanaf Agen met morgenlossing Zou Bas ook naar zijn hand zetten denk ik... als hij alleen dat spelletje zou spelen!