woensdag, juli 01, 2015

Afdeling 5 last alles af dit weekend

Wat mij betreft slim besloten: dit weekend organiseerd afdeling 5 geen enkele vlucht. Omstandigheden en adviezen (inclusief meekijkende dierenwelzijnsorganisaties) zijn input voor dit besluit. Wijs!

We moeten dit toch inderdaad niet willen mensen? Onze duiven blootstellen aan deze hitte in een race om zo snel mogelijk naar huis te willen?
Gaat het mis, heb je misere...
Zelf heeft ieder nu alle kans om zelf de hitte te lijf te gaan. Daar is al genoeg voor nodig!

Ik besloot gister al gewoon maar niet mee te doen. Ik was in voorbereiding en de duiven ogen me goed. Toch slimmer om gewoon niet mee te doen met mijn jaarlingen die nog kansen genoeg krijgen. Zelf plannen om verkoeling te zoeken met het gezin... die kunnen we dus netjes gaan invullen.

Iedereen die wel speelt: veel succes. Hou het hoofd en uw duiven koel!!

Ik denk dat we ons moeten realiseren dat DIERENWELZIJN in toenemende mate een issue is. En je kunt niet uitleggen aan "de publieke opinie" dat een wedstrijd onder deze omstandigheden voor duiven maar wel moet kunnen. Zoals we jaren dachten is passé.
Goed zijn voor je dieren is nu niet meedoen aan wedvluchten.
Het zou onze organisaties zoals NPO en afdelingen goed doen dat men er netjes over twitterde, Facebookte enz onder #dierenwelzijn. In bijgaand artikel doen paardenliefhebbers dat... een ENORM effect in de beleving van mensen die onze sport niet kennen, zou dat teweeg brengen, positief!

http://nos.nl/artikel/2044488-de-hitte-begint-tropenrooster-en-goed-drinken.html