zaterdag, juli 11, 2015

Veel duiven mee

Er waren veel duiven mee. Nagenoeg al mijn oude duiven. Oude vliegers (ook vnml jaarlingen trouwens) en de laatjes van Jos. Alles retour en ik zou twee kopduifjes hebben gehad met 2 weduwduivinnetjes.

Veel inversie speelde de duiven parten. Enorm veel duiven toch van de route af en voornamelijk westelijk georiƫnteerd. Vele duiven kwamen oo vanuit west, terug.
Nu kan de commissie van afdeling 5 dat allemaal wel onzin vinden, en AS erbij maar ik ben er zeker van dat op dagen als deze inversie voor een raar verloop zorgt. Niet de ZO wind maar het temperartuursverschil in de luchtlagen. Duiven oriƫnteren dan op zich vooral te westelijk.

Kijk ze moeten er maar mee dealen hoor maar algemeen bekend is dat veel duiven het er moeilijk mee hebben.

Mijn ruilduifje stond als enige in competitie. Net te laat maar ze was er wel weer.
Op naar a.s. Week Chateauroux. Lijkt me stug als dat niet voor Verkerk is ofzo. Mijn turbodiesels mogen 600 km met landelijke lossing oefenen!