woensdag, augustus 26, 2015

Retour & TRIAL EN ERROR

Gisteren kwam nog een duifje van zaterdag retour. Het ontbrekende favorietje. Vader is een duif die ik de "bonte binnenbocht" noem. Een doffer van Bert Saarloos die ik maar al te makkelijk de binnenbocht zie nemen bij het uitlaten. Die moet voor z'n kop naar Limoges.
Ik zie dat niet graag, van die duiven die afsnijden en niet vol aan de kop meedoen. Bert zei evenwel: Misschien is het juist een slimme?! Tsja, dat zou kunnen maar per saldo houden we geen duiven, althans ik niet, die mijn ongelijk aantonen tijdens de wedstrijden...
Moeder is een duifje uit mijn Limoges duivinnetje en een rechtstreekse Peirenduif van Bert. Een beloftevol duivinnetje dit moedertje.

Ik had al een oogje op dit jonge duifje omdat het altijd strak zat en verbazend lekker in de hand lag. Nu is het evenwel een frommel. Veel van lichaam en geest gevraagd om terug te keren. Hersteld ze nog voldoende?? Komende dagen weet ik meer. Op zich ben ik er optimistisch over.

A.S. haalde me nog aan in zijn Logboek. Ik schreef 'm dat ik niet 1-2-3 aanneem dat ZO wind alleen voor een raar verloop van een wedstrijd zorgt. Bij ZO wind is er nu eenmaal vaak ook inversie, en de 2 versterken elkaar naar mijn idee. Er moet iets zijn in relatie tot die ZO wind dat het bemoeilijkt voor de dieren... maar wat?

Zullen we het ooit weten? Doet het er veel toe of we erachter komen?
Duiven moeten er maar mee dealen, zoveel is zeker. Het gaat niet om gelijk ofzo maar elkaar aanscherpen. Niemand heeft zomaar de waarheid in pacht of course.

Kijken naar vroeger.... omdat er toen zogezegd geen duiven werden verspeeld is naar mijn idee niet zo zinvol. Geheugens schieten te kort en duiven van nu vergelijken met duiven van 10-20-30 jaar geleden? Nèh, zou ik niet zomaar doen.

TRIAL en ERROR is wat we met z'n allen doen.
Ik probeer een klein steentje bij te dragen door mijn kennis en ideeen te delen.
Doe er je voordeel mee. Pak mee waar je mee vooruit komt en kaats me terug a.u.b. als mijn mening of gedachte(n) bijgesteld moet worden. Zo worden we er allemaal wijzer van!