donderdag, september 10, 2015

Beetje nazomeren

Nu enkele dagen nazomeren. Ik weet niet hoe dat bij u is maar mijn hok en zo zijn een geweldige eenheid. Ontbreekt de zon, dan is mijn hok al snel minder qua klimaat... maar de zon hoeft er maar heel eventjes te zijn en het is heerlijk behaaglijk binnen!

In deze tijd van ruien (althans bij mij al wel) hebben de duiven baat bij warmte. Dat maakt dat ze makkelijk veren lossen. Droogte is minstens zo belangrijk als je het mij vraagt.

1 a 2 x per week een bad en met grote regelmaat uit blijven vliegen... kom maar door met die nieuwe pluimen. Nu de prijzen voor volgend jaar verdienen? Nou, dat is wel een gezegde in onze sport maar het is heel simpel. Duiven die nu gezond zijn, houden voorsprong... en nu gezond geeft een goed nieuw verenpak.

aan 't werk!