zondag, september 27, 2015

Bijgehaald!

Gisteren weer bij Jos en Maria op bezoek geweest. Heerlijke mensen, wat fijn om daar een bezoekje aan te brengen!

Ik had nog 2 jongen tegoed o.b.v. een bonnetje. Jos hielp me aan 2 machtig mooie duifjes. Ik denk een doffer en een duivin. Ik zal ze goed verzorgen, verder zijn het loten uit een loterij maar wel van een adres waar ze vaker de winnende loten hadden!

Op eigen hok gaat het zeer relaxed. Duiven lekker naar buiten in de zon. Vliegen amper bij gebrek aan veren. Badderen bij gelegenheid en brengen de laatste jongen groot. Morgen worden die gespeend. Ook de laatjes van Jos moeten dan op eigen benen gaan staan. Nu zitten ze nog even tussen de anderen.

Volgens mij is bijhalen een must. Je eigen duiven blijven kruisen met anderen om zoveel mogelijk op zoek te blijven naar de beste combinatie van genen welke die ene (of meer!) crack voortbrengt.