zondag, september 20, 2015

Heerlijk die zon!

Vandaag na veel regen in de achterliggende week eindelijk een zonnige dag. Duiven varen er wel bij. Heel het hok is dan behaaglijk. De veren vallen nu of het niks is. Pennen, staarten en veel, heel veel klein spul. Vliegen is er amper bij... Hoeft niet, eerst hierdoorheen en klaar is Kees.

Vorige week ving ik een duifje op. Mooi, dus gaf ik het op. Op zulke zit iemand met smart te wachten was mijn idee. Goed contact, eigendomsbewijs was geen probleem maar ik zei dat ik daar niet op uit was. Eerst maar eens kijken of ze blijven zou. Dat deed ze en vloog 3x uit en keerde weer. Gisteren echter was ze direct weg bij het uitlaten. Ik vermoede dat ze linea recta naar huis was vertrokken. Vandaag uit interesse gebeld maar ze was niet thuis. Kon ook bijna niet want ze was kwijtgeraakt met uitwennen. Vreemd dan toch dat ze inmiddels niet meer piepjong was maar nog wel een knijpring omhad met het tel.nr.
Het zijn aparte zulke. Weten te overleven maar waar ze nu uiteindelijk thuis hoort?

Ervaring rijker. Ik was een week kosthuis voor wat ik denk dat een heel goeie ging / gaat worden?!