maandag, november 23, 2015

Trapliftje

Wat mij betreft is dit het stilste moment van een duivenjaar. Ja, je kan een beurs of verkoop bezoeken maar gewoon op eigen hok is het nu echt de stilste tijd van een duivenseizoen. Geen kweek of wat ook en de rui is zo goed als afgerond. De duiven staan op rust. Geen bijzondere zaken, gewoon rust in de tent.


Kijk ik heb geen catalogus van mijn duivenbestand. Ik heb net aan Compustam op orde. Dat ik een blog bijhoud is al heel wat meer dan gebruikelijk.

Ik ben ervan overtuigd dat de hobby in een razend tempo zal afkalven tot een max van zo'n 5000 actievelingen. Hieronder dan het dubbele aantal profs van het aantal dat we nu kennen. De komende 10 jaar zullen het nader uitwijzen.
Sip hierover? Geenszins. Het lijkt me realistisch dat velen gaan stoppen zodra lijf en leden daartoe de reden worden en velen in deze hobby zijn de 60 zo niet de 70 al gepasseerd en kun je erop wachten dat het allemaal wat minder wordt!

Geen treurzang maar realisme en het lijkt me goed erop te anticiperen!
Trapliftje naar een zolderhok kan een uitkomst zijn maar voor hoe lang?
Vooral kijken hoe we mensen zo lang mogelijk (in redelijkheid) kunnen laten aanhaken. De boel betaalbaar houden (bij ledendaling en wat dat allemaal met zich meebrengt) en keuzes in spelmogelijkheden... uitdaging genoeg in het stillen seizoen.