zondag, april 17, 2016

Asse Zellik windje mee & black label service

wat viel het allemaal reuze mee, gisteren! Hoewel het in de vroege ochtend echt nog wel de vraag was wat het worden zou, het spetterde toen nog meermaals, is het goed uitgepakt. In deze regio hield de wind het eigenlijk wel droog. Die was af en toe windkracht 5 en fris!

In de club was het een overwinning voor Theo Doolaard deze keer. Regionaal was het allemaal feest aan de oostkant. Zo'n korte afstand, zoveel westenwind, is gewoon oneerlijk voor de westelijk gelegen melkers. Dat weet je op voorhand maar ik blijf het ook gewoon 1 van de rare zaken vinden van onze sport. 1 concours maar al voor de start weet je dat je regionaal geen hoge ogen zult gaan gooien, jammer toch?

Mijn duivinnen zijn aan de leg dus die waren niet mee. Evenmin mijn doffers. Omdat ik die vandaag nog lappen wil en zij zelf zoveel mogelijk de eitjes moeten vullen heb ik bij de weersvoorspellingen de keuze gemaakt hen niet te korven. Wel 3 nestdoffers die tussen de jongen bivakkeren. 1 prijsje van de 3 en de 2e had in de B groep nog prijs. Lang niet verkeerd maar ook eigenlijk niks om over op te scheppen natuurlijk. De 3e kwam pas om 1/2 2, lekker nog wat tegen de win in terug moeten komen. Helpt om km's te maken voor later dit seizoen!

Vrijdag kwam Martijn Oomen van Versele Laga de zak Master Black brengen. De eerste zak die ik via mijn eigen voerboer kocht leek me wat weinig zwarte mais te bevatten. Ook NJ Koenders, de collega van Martijn twijfelde over de juiste inhoud.
Bij het openen van de zak en de vergelijking, was het idd zo dat op het oog de nieuwe zak " zwarter " was dan de eerste. Wat een service van Martijn om die ene zak te komen brengen!!
Martijn vertelde over de strategie van Versele om de puntjes ècht op de i te zetten. Stapje extra service, streven naar een groeiend marktaandeel. Ik begrijp het volkomen. Het is een vreemde markt, alleen maar krimp in ledenaantallen en innovatie beperkt. Ik vind die zwarte mais ècht meer dan de moeite waard om te proberen. Chris Hebberecht werd o.a. Met dit voer nationaal kampioen. Het bevat enorm veel meer antioxidanten, dan welk ander graankorreltje ook. Volgens mij een innovatie die er de laatste jaren niet meer is geweest. Ik hou u op de hoogte.