maandag, april 04, 2016

Drukke tijden

Drukte belet me om veel te bloggen of te vloggen... De trouwe volgers blijven wel trouw zie ik in de statistieken maar evenzo hierbij een klein berichtje dat de draad wel weer gaat worden opgepakt hoor. Merijn maakt nog een vlog binnenkort en hieronder "een kleine boodschap van algemeen nut":


Net even 40 km was het maar afgelopen zaterdag.

Prima op zich om de duiven weer even met de regio op te leren.

Volgens mij overigens veel te kort bij in kilometers om met een aanzienlijk aantal duiven te lappen. Bij de start jut de massa elkaar op en voor je het weet koersen ze gewoon massaal te ver, er overheen zogezegd.

Het opleren met de club wordt er ook al door gekenmerkt. Zeker als de wind dit effect versterkt.

 

Mijn fondduiven waren direct na de vitesseduiven van anderen paraat en vielen dik.

1 van de favorieten is achter. 1 die notabene altijd in het zondagse pak zat maar achteraf gezien was meneer misschien toch al niet 100%, ik heb zo mijn aanwijzingen. Het geeft te denken. Kijk, het kan die 40 km niet zijn eigenlijk maar wel de stress van de reis etc die zulke dieren doet falen.

Ik kan het ook mis hebben en dat het gewoon een ongeluk is, misschien met een roofvogel, draad of wat ook.

Ik vermoed dat wat ik eigenlijk al zag, dat ik dat scherper had moeten inzien en beoordelen!!
Volgens mij het makke van zeer veel duivenmelkers.