woensdag, juni 15, 2016

Pau en St Vincent dit weekend

Op de ZLU site lees ik dat er een recordaantal duiven vanuit Nederland naar Pau zijn gegaan. Onderstaand een overzichtje van de internationale deelname:
De limiet qua deelname is er af en dat zal wel helpen. "van horen zeggen" heeft Batenburg er maar liefst 50 mee en enkele anderen tikten zomaar net wel / net niet de 30 stuks aan. Tsja, als het je spelletje is, begrijp ik het wel. Evenzo geeft het allemaal wel te denken. Op voorhand weet je al dat ze meer aandacht krijgen op bepaalde websites enz. (hier ook al dus) en dat is goed voor de commercie. Iemand die bijvoorbeeld 2 vd 2 vroeg pakt, een hobbyist  en dus een erg sterke prestatie wegzet zal het tegen dat mediageweld moeten afleggen. Jammer dat je dit nu al voorspellen kunt...

Op eigen hok zie ik dat het beter kan. Duivinnen trainen lang, makkelijk 1,5 uur. Doffers stukken minder maar hebben er steeds wel zin in. Ze eten erg goed en dat vind ik zeer voornaam. Het is volle bak en dat pak ik een tijdje later weg. Ik maak dit vetter in de loop van de week. Verder niet moeilijker doen en gewoon gaan inkorven voor Agen/Bordeaux.

De jongen wil ik einde van de week proberen weg te brengen, misschien wel 2x. Ik denk dat ik iets later in zal stappen dan de melkers die al wel opleerden.

 
 
Gerrit bedankt voor het verzorgen van m'n blauwe tobber. Vanmorgen ging hij nog altijd niet uit het hok. Ik vrees dat er meer mis is dat hem ontregelde. Ik ga proberen hem weer op de rit te krijgen hoor!