zaterdag, oktober 01, 2016

Aanschaf & Moeliker

Er stonden enkele duiven van mij op internet. Tweedehandsjes, dat wel maar meerdere personen hadden wel in de gaten dat er minimaal 1 fijn duivin tussen moest zitten (dochter ODED met zelf ook al een 1e). Hoewel men afgaat op een stamboom en op het vertrouwen van de verkoper, weet men pas wat men koopt als het duifje met een koerier arriveert. Kijk, dat vind ik nou zo lastig. Hoe ziet zo'n duif er x-jaar later nog uit?? Is zo'n duif mooier geworden, volwassener? Of (meestal) valt het wat tegen??

Het is de gok van de koper natuurlijk.

Ik haal aanstaande week nog 2 jongen bij van een duif die in de top 10 asduiven op de marathons staat. Goede vrienden hebben die duif op die plaats staan en ik mag uitkiezen uit die vader of toch een andere, vergelijkbare topper. Of dat gaat slagen? Ik hoop het, maar ben reƫel. Vaker niet dan wel!

Hier hebben de piepers nu 2x buiten gekeken. Niet echt vliegen nog natuurlijk maar ik leg een plank van een trapje naar de spoetnik en dat gaat snel hoor, ze hebben het zo in de gaten. Hup op het dak, even naar de grond enz. Om 17:30 hadden ze flink honger en in een mum waren ze allemaal terug in de spoetnik die ik daarop dicht deed. Als dat zo blijft, ben ik een tevreden melker!

De rest gaat dagelijks even uit als dat kan. 1x per week een bad, volop goed voer en een deel heeft een luizendruppel gekregen om de nieuwe veren te beschermen tegen dat kruipend ongedierte.

Gezien toevallig?
Thoolse Cees Moeliker 1e o.a. kampioen NATIONAAL, jonge duiven.
Raakte net als zovelen een karrevracht aan jongen kwijt maar wordt nationaal kampioen met de jongen. Overigens, schreef ik dat vaker: 1 van de sterkste hokken van Zeeland op de korte afstanden, maar speelt ook zeker mee voor het eremetaal op langere afstanden, denk aan TT op de dagfond!!
Als daar een bonnetje van is, ergens, zou ik eens zaken doen als ik u was!

Binnenkort komt de bonnenverkoop van onze club op internet. Daar zit Moeliker niet tussen hoor (niet gevraagd) maar vele andere topmelkers waren zo gul te schenken. Hou het in de gaten op toppigeons.