zondag, oktober 16, 2016

Nazomeren + herfstnestjes

Duiven gedrogeerd? Het geeft allemaal zeer te denken. Nodig? ik ben er zeker van dat vele eerste prijswinnaars clean zijn. Of ze het allen zijn? Ik denk 't niet. Ik vrees dat ondanks positieve dopinguitslagen velen van deze liefhebbers gewoon geen straf gaan krijgen.
Geen namen bekend? Tuurlijk wel. Zeer opvallend dat grote commerciele sites niets laten horen op de positieve tests... kom op hé.

Het is vandaag zonnig en heerlijk voor de duiven.
De oude vliegers zitten op stenen eitjes over te broeden. Als ik ze los heb, struinen ze de tuin af voor takjes etc. om hun nestje verder mee te vervolmaken. Mooi om te zien dat de duivinnen daar niets minder fanatiek in kunnen zijn dan doffers.





Op volgorde: de 91 die 2x vroeg was op de ZLU vluchten (rechtstreeks van Saarloos), een juweel van Jos van Olmen en de 414, die op Agen ook vroeg was maar Carcassonne mistte. Ik verwacht 'm komend jaar zeker.

Gisteren een zeer aangename dag en avond gehad waarin onze club het 80 jarig bestaan vierde. Een eenvoudige receptie met vooral gezelligheid tussen leden, donateurs, oud-leden enz. Van afdeling 5 mooie woorden en een aandenken door Driekus en namens het samenspel door Robert. Nadien Chinees buffet en uitreiking van de prijzen. Heerlijk, gezellig, niks bijzonders maar goed!!

Momenteel loopt er nog een bonnenverkoop op toppigeons.nl. diverse bekende en minder bekende liefhebbers schonken een bonnetje. Kijk snel en biedt gerust. Nog 12 dagen en dan is de deadline al. Nooit gedaan, in al die 80 jaar maar het maakte de tongen al leuk los.

Update : blijkt dat de club jn 96 al eens een bonnenverkoop hield... wist ik eerder nog niet.