donderdag, januari 12, 2017

Mr. Do Ping

Wat zich afspeelt in Belgie snap ik niet hoor. van 9 naar 3 positieve meststalen. Vrijspraak, boetes enz. Zeer beperkte transparantie maar veel "schijn" tegen.

Ook ene Jo Claeskens zat er tussen. Hij geeft toe spul gebruikt te hebben voor een kwaal aan zijn kuiten. Net als Droog kennelijk het hok krabben met nu niet knieen maar zelfs met diens kuiten over de vloer en de zalf er zo dik opgesmeerd dat de duiven het van de bodem afpikten... Geloven ze zichzelf nog? Liggend het hok schrappen? tot zijn knieen in de voerton? Bijna clownesk!

PEC vrijgesproken. Onduidelijk of geld daar een rol speelt en of goede (dure) juristen.
Zure sessie voor onze hobby. Geen winnaars... veel koffie is onzuiver als je het mij vraagt.


Ik denk dat de zondaars (zo die er zijn) zich moeten schamen en stoppen met de sport. Ik denk ook dat de beleidsmakers en controleurs eens professioneler moeten worden. Het rammelt langs alle kanten. Het is kennelijk oooh zo makkelijk op te sporen. Maak werk van onderzoek: leg vast welke stoffen in welke waardes zijn te traceren. Leg vast hoe de waardes toe of afnemen. Zet in scene zo'n situatie van zalf aan je knieen en kruip over de vloer van een hok. Neem dan monsters enz enz. Leg vast in welke bronnen wat zit, zodat je alle verhalen de mond kan snoeren.
Laat onze duivendierenartsen die zelf notabene allerlei van dit soort zaken al lang hebben onderzocht openheid geven en helpen met het aanleggen van dit soort data.

Wat er nu gebeurt kan echt niet, en is voor niemand okee.
Willen we een schone sport dan moeten we echt flink andere maatregelen nemen.
GROOT voordeel van wat er nu gebeurt is dan wellicht wel dat iemand die overweegt te 'zondigen' zich nog wel een keer extra bedenkt!


Op mijn hok is het rust. Met een koude periode in het vooruitzicht wacht ik nog wel even met koppelen. Ik hoef niet zo nodig, heb niet veel jongen nodig en liever in topforme koppelen dan maar zo zo.
Rustig aan de eerste stapjes weer naar buiten. Vooral rust in de tent nog!