vrijdag, mei 19, 2017

GPS 2021 mijn idee?

Nu en dan wordt ik wel eens gevraagd over de NPO plannen, en wat ik ervan vind... Nou het zijn de NPO plannen en dat zegt al heel veel. Zijn het uw plannen, de mijne? hmmm
 
Kijk, dat er wat moet veranderen in de duivensport is duidelijk.

Dat het er nu op lijkt dat de leden voor zijn en de afdelingen (diverse althans) tegen is niet zo zwart wit hoor.

Goede plannen daargelaten is het NPO bestuur behoooooorlijk eigenhandig bezig terwijl de afdelingen worden gevraagd het er mee eens of oneens te zijn, en nog last minute ook.

Intensief gekend in de plannen zijn ze niet (dat is niks anders dan strategie van het NPO bestuur als je het mij vraagt) en de consequenties zijn fors!

Wagenpark van een afdeling? Invliegduiven en de financiële consequenties voor een afdeling? Razen we overheen.

 

Mooie vind ik het NPO gebouw in Veenendaal.

Zou verkocht moeten worden want het is te groot…

Vast wel, en het NPO zal ook wel “het nieuwe werken” willen omarmen.

Echter kun je ook bedenken dat iets terugkopen of zoals het plan is: huren, op de middellange termijn ons allemaal VEEL meer gaat kosten?

Die gelaagdheid en het aanstellen van diverse functionarissen die zogezegd los zouden staan van afdelingen en of het NPO bestuur?

Haaa, het NPO bestuur wil ze kiezen en benoemen, is dat dan wèl zoals het hoort?

 

Ik krab mezelf behoorlijk achter het oor bij het links en rechts horen van de verhalen.

“Daadkrachtig NPO bestuur gaat weinig tactvol te werk”

Wat mij betreft zou dat een krantenkop kunnen zijn.

 

Wat ze wel goed doen is de leden bespelen…  die zijn ontevreden en nu heeft men het voor elkaar dat de afdelingsfunctionarissen de zwarte piet krijgen.

Die doen het niet goed en de kiesmannen houden het tegen… lijkt de opinie.

Nou, die kiesmannen willen ook ècht wel verandering en zitten heus niet zo op hun positie hoor.

Maar door de leden goed te bespelen, zelfs geholpen door enkele schrijvers, speelt men het spel van beïnvloeding. Iets dat de grijsaards van afdelingsfunctionarissen niet modern genoeg spelen.

De NPO voorzitter is zelfs zelfstandig gaan praten met diverse schrijvers, columnisten… om de opiniemakers maar te bespelen. Slim, sterk maar ook wel erg vilein!

Ik begreep dat gelukkig enkelen, waaronder ook minimaal 1 van de grootste zich er niet voor leenden. Dat hoort toch ook zo, of niet?

Wat een enkeling toch allemaal voor gal lijkt te spuwen is niet van de lucht en zwartie pieten worden maar al te makkelijk uitgedeeld…

 

De Ingeslagen weg lijkt mij niet verkeerd. Er is volgens mij een verkeerde inschatting gemaakt van hoe de afdelingen zouden reageren, temeer omdat men ze niet voldoende heeft meegenomen in de plannen en consequenties. Tuurlijk moeten we anders, maar met respect voor wie en wat we tot nu toe zijn toch zeker? De voorgestelde vernieuwingen hebben mij ècht nog niet overtuigd en dat zie ik nog niet gebeuren ook. Ik ben ook als de massa: een gelaten houding en afwachtend. Mannen, veel wijsheid gewenst en houd je voor dat je er toch echt SAMEN uit moet komen… je zin doordrijven maakt meer kapot dan je lief is!!