woensdag, juli 26, 2017

2e ronde + Limoges najaar

De 2e ronde jongen (11) gisteravond in de club ingezet. De kar brengt ze deze morgen in Zuid-Beijerland en met de andere duiven rijden ze zuidelijker, naar Tholen / Oud-Vossemeer. Volgende week kunnen die latere ook mee met de kar naar zuidelijker. Nu dus lekker leren van nog relatief dichtbij. Maar wel leerzaam, zo'n nachtje en lapje met andere duiven erbij.

Het worm-verhaal lijkt me mee te vallen. Ik heb ze een pil van De Weerd opgestoken maar zag deze morgen geen verschil. Vooral de 15 verdenk ik omdat hij de minst goede mest heeft. De anderen hebben erg goede mest en trek in eten zoals je dat graag ziet. Ik hoop dat de conditie niet te ver wegzakt want als ik Perpignan niet korven kan, is het wel wat mager qua aantal vluchten.

Om die reden kijk ik ook al met een schuin oog naar Limoges de najaarklassieker / attractievlucht.
Ik heb het even opgezocht (was nog niet makkelijk te vinden):

 
Attractievlucht Limoges 8 September 2017
Afd. Brabant 2000 maakt het mogelijk deel te nemen aan een overnachtvlucht voor oude duiven vanuit:
 
LIMOGES op vrijdag 8 SEPTEMBER 2017 Middaglossing.
Inkorven op woensdag 6 september.
 
Indien er op de dag van lossing een harde zuidwestenwind is die ook voor de dagen daarna wordt voorspeld,zal de eerst volgende dag met goed weer worden overgegaan tot een ochtendlossing
In de Brabant 2000 uitslag wordt ook een landelijke uitslag gepubliceerd van alle deelnemende
inkorflokalen in het land.Om een goed inzicht over het verloop van het concours te hebben moeten alle geconstateerde duiven bij het inkorfcentrum worden gemeld binnen 30 minuten na aankomst. (NPO wedvluchtreglement). De overwinnaar van deze wedvlucht wordt tijdens de manifestatie gehuldigd.


Zelf was ik tot eigen verrassing in 2012 nationaal winnaar. Er was toen nog geen nationale uitslag. Afhankelijk van de standen en vooral de pennenstand zal ik duiven proberen klaar te maken. Mede dus met het oog op het beperkt aantal kansen dat ze meepakten dit seizoen. Leerzaam voor me hoe dit is gelopen en ik probeer op deze manier toch nog wat kansen te pakken en ervaringen te laten opdoen. De ploeg is nog nagenoeg compleet en dus mogen ze nog wel wat laten zien!
Nu eerst toewerken naar Perpignan, La Souteraine, en dan wellicht dus nog een aantal op Limoges. Inkorven in Middelharnis is ook altijd erg leuk.
Laatste keer dat ik meedeed won een zoon van Zusje nog de 4e in afdeling 5. We gaan voor beter, deze keer!!