vrijdag, juli 28, 2017

Inkorven x5 Waanzin?? + Update

Hoe kun je als duivensport je onaantrekkelijk maken?
Volgende week bijvoorbeeld:

Maandag inkorven voor Narbonne ZLU
Dinsdag inkorven NPO Cahors
Woensdag inkorven provinciaal La Souteraine
Donderdag inkorven provinciaal Pont Maxence
Vrijdag inkorven Navluchten
Zaterdag een hele dag duiven duiven duiven... leuk voor je gezin ook.

ELKE AVOND INKORVEN? JA DUS.

Dat is toch waanzin of ligt dit aan mij?
Ja, jezelf druk maken om invliegduiven en dat maar afschaffen. Of lokale opleer-initiatieven zoals die in Nishoek of Hank maar om zeep willen helpen? Lekkere NPO op die manier... niet mijn NPO.
Doe wat aan deze gekkigheid!

Eigenlijk ontkom ik niet aan elke avond inkorven volgende week. ZLU is de discipline van mijn keuze maar daar kan/ga ik natuurlijk niet het hele hok op spelen.
Cahors en La Souteraine zijn geweldige alternatieven voor duiven die niet naar Perpignan hoeven. De jonge duiven hebben ervaring nodig, dus moeten mee op Pont Max en de 2e ronde moet op de navluchten mee om volgend jaar uberhaupt met enige ervaring aan de streep te komen!!

Iemand anders vragen Cahors of La Souteraine voor me in te korven is nog een optie. Let op, op maandag, dinsdag en woensdag is het inkorven dan ook nog elders. Wat een gedoe, wat een hobby. Niet uit te leggen aan een buitenstaander.


Gisteren de 15 jongen en 2 late naar Morlincourt gestuurd. Weersverwachting niet zo gul. 1 late die zondag pas kwam krijgt respijt. 1 laatje moest leggen. Kortom van de 4 overgebleven laten nog 2 mee voor de ervaringen. Volgende week kan het niet meer op een dubbelvlucht (oud./jong) dus dan moeten ze voor de ervaringen mee op de navluchten. Die beginnen dan echter op een afstand van nog geen 40 km!!
De oude duiven knappen zienderogen op, hoewel het weer wat zonniger mag zijn om de forme op te roepen. De duivinnen laat ik tussen 20:30 en 21:30 nog vliegen en dat gaat wonderwel zeer goed. Ik hoop dat ze nog verder oplopen om aanstaande week mooie vluchten te kunnen beleven!

Update ook de maandag nog in te korven voor een opleervlucht voor de navluchtjongen vanuit Roosendaal... dus feitelijk 6x inkorven deze week!!!