maandag, februari 19, 2018

Dunne bleek

Dunne bleek, ik schreef het al eens, is heet goed te gebruiken als een middeltje dat de duiven zuivert. Het kan zelfs in het drinkwater maar Andre vd Wiel adviseerde het bijvoorbeeld toe te voegen aan het badwater: een klein scheutje.
Hier doe ik dat al jaren. Ik vergeet het gemakshalve wel eens maar het is spotgoedkoop en goed. mochten de een keer drinken van het badwater, geen probleem.

Hoewel ik erg kan genieten van deze eenvoudige tips moet het ook weet niet doorslaan. Zo weet ik van vroeger dat er echt nog lui zijn of waren die een roestige spijker in de drinkpot hebben liggen! Nou ja... dat geeft in elk geval geen opneembaar ijzer in het water hoor.

Dunne bleek zit alleen in het badwater hier. Niet in het drinkwater. Daar zit nu en dan RopaB in, wat ik fijn spul vind voor een goede darmbalans. Eenmaal dat ik las dat de vleesindustrie een hogere opbrengst realiseerde door gebruik RopaB, was het voor mij duidelijk dat dit iets positiefs doet, vandaar.