woensdag, juni 13, 2018

3 naar St Vincent

3 strijders op pad gestuurd. 2 doffer en 1 strijdster. Zaten ze goed? Ik weet het niet. Kan altijd beter.

Jongen retour.

In Strijen was het goed inkorven. Netjes en rustig. Ik was heel snel aan de beurt met mijn Unikon systeem maar pas later waren de unikons verwerkt. Tijd om wat bij te kletsen! Bij vertrek nog een poosje met kampioen Kees Jongsma. Man naar mijn hart en destijds leverancier van de 850 die bij mijn vader mooi weer maakte door o.a. 1e vitesseduif te worden van afd. Zeeland '96. Veel kampioenen daar in Strijen. Het was een beetje een marathonmekka gisteren, een beetje toch.

Ook vernam ik dat de duif van vd Merwe die bijna 300m/m sneller was dan nr 2 uit concours was genomen. Navraag bij het KNMI leverde kennelijk op dat er een andere luchtlaag zou zijn geweest met een zuid of zuidwestelijke stroming... als de duif die heeft gekozen, dan...
Of zit het anders in elkaar?
Lastige materie, aparte situatie. De uitkomst is, duif uit concours vanwege onwaarschijnlijke snelheid. Ik denk de juiste beslissing.