maandag, juni 18, 2018

Terugblik op St Vincent

Het was even een domper dat het weer een zondagvlucht werd. Ik ben principieel lid zoals dat heet en dan doe je niet mee aan een wedstrijd/competitie op zondagen. Officieel sta ik niet meer als principieel lid te boek overigens. Ik heb dat laten aanpassen na afgelopen winter. Toen was er een scheuring in de club over dit onderwerp (lees maar terug). Ik vond het toen welletjes met de principes wat dat betreft. Principes werden toen zo gehanteerd vond ik dat er juist daarom tweespalt onstond. Nou ik heb wel principes maar daar "heb ik mezelf mee". Mijn principes zijn er niet om andermans spelplezier in de weg te zitten of de saamhorigheid teniet te doen.

Genoeg daarover.

Ik was hoopvol op een vroege duif maar toen ik zag dat de eerste vlakbij in Den Bommel al om 05:09 viel en het eerste uur de doorkomsten mondjesmaat waren, vervloog die hoop wel wat. Dit soort doorkomsten zijn van de duiven met een drang (vaak nest) en door het buiige weer wat gestimuleerd ook denk ik (sommige vroeg en anderen juist niet). Prachtprestaties van die vroege duiven!!

Ze zaten ook westelijk, de vroege dus het kon wel. Voor kerktijd geen veer en nadien ook geen. Althans, ik stond om 11.30 bij het hok en er was niks gevallen. Ik stond te appen naar de duivenmaatjes toen de 414 viel. 11.30 uur en meneer was zichtbaar natgeregend, best behoorlijk. De andere 2 om 12.17 en 13.13. 2 van de 3 zouden in de prijzen zijn gevallen. Dat is netjes. Helaas geen vroege vogels maar "middenin". Op naar de volgende, gelukkig was deze niet al te zwaar.

Aan duivinnen spelen ga ik alsmaar twijfelen. Nu was de duivin weer de laatste.
Jongen vandaag voor 20 km.

Game on!