dinsdag, juli 17, 2018

Regen!

Wat een regen, gisteravond laat. Het was zo welkom, dat het wel een beetje een soort vreugdesprongetje gaf! Vandaag iets koeler, wat mij betreft nog heerlijk.

Ik vind de (nu) nestduiven nog niet goed genoeg en tot mijn zorg zie ik ze pennen gooien. Gaten in de vleugels helpen niet om snelle slagen te maken en daarmee snel thuis te zijn. Hopelijk trekken die snel genoeg dicht en kunnen ze binnenkort op marathons mee.

Jongen gaan goed. Ik heb nog altijd eigenlijk gewoon de fijnste dieren aan boord. Ik was er geen kwijt (of 1 dan) en nu inmiddels 4 extra. Op dat aantal erg gewoon. 2 stuks uit 1 koppel (broer en zus dus) en dat is altijd verdacht. Uit meerdere koppels zitten ze er gewoon nog allemaal, en dat is juist altijd positief! Uit de Limoges 2 mooie doffers bijvoorbeeld en uit Ari met name een mooi duivinnetje. Uit Het zusje al wel 1 kwijt maar de mooiste, een doffertje, zit er nog!