zondag, augustus 05, 2018

Wat een mooie beleving was dat!

Wat een geweldige dag was het gisteren. Ik was al vroeg op. Hardlopen bij het krieken van de dag. Ik durfde dat wel want meldingen zero.
Na de douche naar de bakker en toen we aan de buitentafel aan het ontbijten waren (wat een zomer!) Zag ik in een ooghoek een duif op het hok vallen. "Das een vroege" riep ik en stoof naar het hok. De duif was sneller en zat al binnen. Direct Wijntje gebeld want ik had niet eens de gegevens paraat van de meldpost. Het bleek de eerste melding... wauw een keivroege duif.

Later wordt het dan wachten of het ook de 1e in de sector blijft maar dat vond ik niet eens het voornaamste. Tuurlijk zou dat geweldig zijn maar op het nippertje lukte dat niet. Nu dus 1e Hoekse Waard, 1e afdeling, 2e sector en 7e nationaal.

Het is de 06 die dit flikte. Uit Ari x dochter Pau van Van Olmen. Voortaan noem ik 'm Habib. In oude blogs al vaker mijn favoriet. En hij (doffer dus) vloog vorig jaar in de HW al meermaals vroeg waaronder een 1e in de B tegen pakweg 2000.
Op Agen was het mijn eerste maar gewond terug (buts op de borst). Nu dus revanche. Niet precies helemal een geluksschot maar toch als soort van outsider sta ik opeens op het podium. Ontzettend gaaf!
Stand: jongen van nog geen week.


Habib, uurtje na de finish

Vooral de vele reacties op whatsapp en mail vond ik prachtig, dank allemaal!

Afslaan in Strijen ging ook nog gepaard met bloemen en een zak voer omdat het mijn eerstgetekende was. Samen met JP naartoe geweest. Pas om 22 uur ivm de Perpignanduiven die bij velen nog geklokt moesten worden. Die gasten daar hebben het voor elkaar: mooi gebouw, rust en het gaat allemaal gemoedelijk en snel. Als outsider felicitaties ontvangen van nationale en internationale duivenkampioenen, is ook wel weer erg leuk! Dank Wim en je mannen.

By the way: 85 jarige Piet de Zeeuw pakte keihard. 8 vd 10 en als aan een touwtje. Andere melkers wisten ook te schitteren. Vliegles op zijn laatste wedstrijd. De Akerslotenaren die me voor zaten pakten ook keivroeg op een lood- en loodzware Perpignan. Homma krijgt ze thuis als van Duffel, wauw. Zo vast nog meer melkers die top speelden maar die heb ik niet 1-2-3 in beeld. Eerst nog eens uitslagen lezen.

Een zeer mager jaar afsluiten met een overwinning, wie had dat gedacht? Ik heb ervan genoten! Dit najaar probeer ik 'm nog eens op de Limoges te koppelen. Op papier een mooi koppeltje!