dinsdag, september 18, 2018

Habib en co

Leuk om zo’n afdelingswinnaar op het hok te hebben. Fijne duif, geen beauty maar 1 die opvalt. Vorig jaar was het mijn favoriet al. Zijn broer, andere kleur (geschelpt), staat me minder aan en vertrekt dit jaar. 2 zusjes zitten nog elders en daar ga ik er 1 van gebruiken komend voorjaar. Nog 4/5 halfbroers blijven zitten, en 2 half zusjes. Vooral de vader was favoriet maar helaas verspeeld. Ik heb hoop dat er tussen deze familie duiven zitten die me verder gaan helpen. Zeker allemaal geen toppers maar dat kan ook haast niet anders.

Ik las dat Koopman eerlijk aangaf er een heeeeleboel gekweekt te hebben uit Red Bullens maar slechts enkele zoons ervan die het heel goed doen. Realiseren we ons te weinig denk ik. De kans dat je uit zo’n topper als die Bullens duiven kweekt waar het weer verder mee vooruit gaat is niet groot.

Ik ga terug naar een klein aantal van maximaal 14 koppels. Zal inspelen op weduwschap en dan breng ik ze op nest. Ga ZLU spelen maar ook gerust een NPO vlucht.
Maximaal 2 koppels ouden in het jonge duivenhok die je vermeerderaar zou kunnen noemen. Geen kwekers. Die kan ik niet kwijt en als je dan nagaat dat de opbrengst lang niet altijd hoog is, dan doe ik het met de vliegers die ik toedicht dat ook zij verbetering kunnen voortbrengen! Keep it simple.

Ik zie graag duiven die opvallen. In goede zin, meer glimmen, nijdiger zijn op hun stekje en of intelligenter overkomen. Dat valt denk ik snel genoeg op. Probleem is dat we maar al te graag bij de toch iets minder goede het ook willen herkennen maar het eigenlijk niet doen. Schud jezelf wakker.

Leuk compliment aan de Dekkertjes door Beute. Deze jonge kerels zijn generaal kampioen van afdeling Zeeland ‘96 geworden. Twintigers zijn het, erg knap mannen!!
Ook andere jonge gasten worden genoemd. Ik denk dat het naast kunde ook nog jeugdig enthousiasme is, drive, dadendrang enz. Mooi man!

Ooh ja, Kenneth Heere en zijn pa, maakten gebruik van mijn Oded (zie achtergrond van deze duif in eerdere blogberichten). Natuurlijk met de besten die ze zelf hebben. Reden was verbetering op de midfond. En missie geslaagd: in hun eigen rayon direct al de beste jonge duif op de midfond over 5 vluchten! Wat een zegen, die Oded. die kweekte al meer goeie dan ik op mijn eigen 2 handen tellen kan! huppetee!!