woensdag, september 26, 2018

Op tal?

Zit je al op tal?
Die vraag hoor je nog al de laatste tijd.

Hier nog niet maar ik nader het aantal dat ik de winter door wil houden.
Er blijven ook nog 6 laatjes zitten. dat was niet mijn intentie eigenlijk maar een ruil met Bert en 2 die ik zelf graag zie, mogen blijven. Die van Bert zijn pas net uit, hele late dus.

Oude duiven zijn op 2 voedsters na op tal. Jongen vragen nog een keuze.
Enkele meer dan er plaats is want in de winter valt er wel eens 1 af. Soms vanwege bijvoorbeeld de roofvogel, soms andere oorzaken.

Uiteindelijk dus een minikolonie. Ik geef meer tijd aan ons gezin dan aan mijn duiven en dat is de komende tijd alsmaar sterker wat mij betreft.
Weinig duiven kan maar is op de fond niet 1-2-3 handig. Met weinig pech al, sta je 1-0 achter. Maar als er goeie tussen schuilen, dan maken die al snel veel goed. Zo zag je al bij Habib!

Niet het vele is goed maar het goede is veel!!