maandag, november 19, 2018

Gescheiden en tarwewater

Sinds afgelopen weekend zitten bij mij de doffers en duivinnen apart!
1 hok schoongemaakt en dat gaf me een goede gelegenheid het nu maar te doen.
De doffers deze keer in het jonge duiven hok. Kijken raar maar ach, ze kennen die stek.

De duivinnen hebben nog wat rui te gaan in de nek. De slagpennen zijn er bij allen zo ongeveer wel uit, nog enkele te gaan. Nog een goede zak ruimengeling gekocht voor de eindspurt. Daarna een tijdje winter/rust mengeling, daar ben ik over te spreken!

Het is ook een slappe tijd voor blogberichtjes. Ik zal er toch wel wekelijks eentje proberen te maken. Tot hier toe maakte ik er 1648. Dank voor het meelezen!

Ik gaf weer een enkele keer tarwewater. Ik blijf daar fan van.
Door het kiemen ontstaan allerhande goede stoffen (enzymen en vitaminen) die de duiven erg goed doen. Klein klusje eigenlijk maar helpt de duiven zeker de eindspurt goed te doen!
By the way: duiven zijn zeer goed door de rui gekomen. nergens nog een rare pen of wat ook ontdekt en ze staan er goed op. Binnenkort nog eens paratyphus enten en paramixo en pokken ook alvast. Kan er maar inzitten!