vrijdag, januari 25, 2019

Koppelen!

Het gaat gebeuren, vanavond en morgen, steek ik koppels bij elkaar. Sommigen nieuw en ook wel dezelfde koppeltjes. O.a. jaarlingen die als jong al samenzaten laat ik gerust samen. Is denk ik een voorsprongetje: die houden al echt van elkaar!

Elk jaar zijn er wel duiven die toch meer trek hebben in een andere partner. Volgens mij doet het er echt toe en als je daar als melker wat op sturen kan ben je weer een stapje verder voor op daar waar het niet gebeurt. Ik vrees dat velen het niet eens doorhebben maar een beetje melker weet er z'n voordeel mee te doen.

Ik koppel Zusje op Habib, voor 1 rondje in elk geval. Limoges mag op dezelfde doffer want daaruit heb ik beloftes. Verder heb ik wat herkoppeld aan het einde van het seizoen en mogen die koppels nu weer bij elkaar: ze kennen elkaar al en ik had er eerder geen jongen van en wil dat dit jaar wel. Geen gedoe qua koppelen en toch nieuwe jongen!