maandag, februari 04, 2019

Eierleg gestart

De leg is gestart. Alles zit los en de eierleg is vrijdagavond gestart. Een duivinnetje van Cees Elzakkers opende het bal door haar eerste in de schaal te leggen. Was een bestaand koppel sinds afgelopen najaar (Doffer uit Ari, 1 van mijn mooiste). Het duivinnetje heeft bloed van kampioenen in de aderen maar is een aparte. Ik ben benieuwd wat ze verder gaan brengen.

Tabakstelen worden volop gesleept. 1 jaarling koppel wilde niet maar wat bleek is dat ik de duivin bij een doffer had gezet waar ze niet dol op was. Ik zette haar terug in het jonge duivenhok waar de restant zat en ze papte gelijk weer aan met haar oude liefde.
Had ik moeten weten!

Mooiste jaarling is een doffer uit met 3/4 Saarloos in het bloed en 1/4 Joosen. Mooiste duivinnen zijn momenteel 2 jaarlingen. Fijn om daar wat upgrade en -date te hebben want daar moet nog wat verbetering plaatshebben vind ik.