dinsdag, maart 05, 2019

Het is begonnen!

Het grote vreten is begonnen!

In no time merk je het dat ze zodra de jongen graan krijgen (en geen kropmelk meer) dat de ouders behoorlijke hoeveelheden voer gaan eten. Nou, hier is dat begonnen inmiddels. De oudste jongen zijn nu 10-11 dgn en het blik voer is een kleine emmer geworden.
De drinkpot is er 1 met een zo'n toeter erop. Die heb ik speciaal voor deze paar weken. Er liggen volop jongen. Ringen ging goed, nauwelijks verschil tussen de jongen per nest. Hooguit het verschil in 1e en 2e ei.

Iets wat nu eenmaal zo is als het koppel al direct ging broeden op het eerste ei. Is het bij het spenen nog altijd merkbaar, dan wordt ik wantrouwend. Het verschil moet dus eigenlijk in 2 weken tijd wegtrekken. Zo niet, dan hebben we niet te maken met een kampioen als je mij vraagt.

Ik heb er meer dan ik wil, jonkies dus ik kan ook erg gemakkelijk kritisch zijn. Een soort geruststellend idee!