woensdag, september 18, 2019

Slimmer dan andere?

Opvallend slimmer jonkies heb ik zitten uit De Pau van Van Olmen. Ze blinken (vooralsnog) echt uit qua slimmigheid. Waren op dag 2 al buiten, ook zonder problemen weer naar binnen. Vaste plek 's avonds enz.

Ze laten maar weer eens doorschijnen dat er verschil zit in slimmigheid bij onze dieren.

Ik vind het ook altijd zo mooi dat als ik zo eens duiven uit heb en ze willen er in, dat er enkele zijn die me dan als het ware komen halen. Ze zien me bijv. achter het raam zitten en vliegen dan naar me toe. Mooi om te zien altijd en zeker een kenmerk van slimmigheid!

Dat soort slimmigheid mis je bij een handkeuring. Net als bij een missverkiezing we missen "hoe ze zijn" in omgang en intelligentie. Het is toch echt wel van groot belang als je het mij vraagt hoewel ik nog geen idee heb of ze dan ook beter en sneller de weg naar huis weten te vinden! En dat is toch echt het spelletje!