vrijdag, oktober 18, 2019

Toch nog wat zon

Deze ruiperiode is anders dan sommige uit het verleden. Veel minder zonnig.
Ik heb het idee dat mijn ploegje nog wat later is dan anders met ruien maar dat hangt op zichzelf niet samen met de weersomstandigheden.

Gisteren was er in de middag ineens toch nog sprake van veel zon en dan zie je de boel toch weer wat opknappen vind ik. Ze (2 ploegjes) hebben gevlogen en dat gaat dan bijzonder lekker eigenlijk. Vers water weer, ruimengeling en volop grit. Nu en dan iets over het voer: roze poeder van Marien, Conditiepoeder van Marien en ik maak dat groene poeder op: spirulina. Nu en dan plakkerig gemaakt met lijnzaadolie. Ze doen het prima.

Ik ga terug naar max 14 koppels. Voor de klok terug gaat alles op orde is het streven.
Natuurlijk iets van reserves voor het geval we de winter gemankeerd uitkomen door bijv. de roofvogels. Drupje tegen luizen, paratyphusenting is nog in de planning en op tijd paramixo-enting weer.

Toewerken naar komend jaar is dus al weer volop bezig!