woensdag, maart 04, 2020

Als kool en smaak

Het groeit lekker. Allerlei kleurtjes ontdek ik. Witpennen waar je ze niet verwacht. Een rode en een vale. Ik zag zelfs een jong met een witte staartpen. En gewoon geschelpte bij een vader met compleet witte slagpennen, snap jij het nog?! Het worden wel wat meer toverballen hoor. Niet precies wat ik mooi vind maar dat veranderd snel als ze goed zijn!

Nu en dan lijnzaadolie met poeder van Marien of nog wat restant spirulina.
Naar mijn idee is het goed als de duiven nu krijgen wat ze in het vliegseizoen ook gaan krijgen. Ze kennen dan de smaak beter en zullen het toch beter opnemen dan wanneer ze een bepaald goedje tzt voor het eerst krijgen!

Ik knipte puntjes uit de eerste 2 pennen.
Samen met zoonlief gefixt.
Ik lees wel eens over er uit bijten maar ik kan me dat niet zo inbeelden eigenlijk.
Misschien kun je een klein tangetje hanteren of een soort nagelknipper. Dat zou beter werken, dan afknijpen als het waren dan afknippen. Nou, ik knipte ze gewoon deze keer.