vrijdag, maart 06, 2020

Ze komen al uit de vakken

Gisteren bij thuiskomst jongen op de vloer aangetroffen!

Ik schrok even omdat het er meerdere waren en was even bang dat ik daardoor moest zoeken waar ze precies vandaan kwamen. Ook is er altijd zorg dat kopjes dan niet kapot worden gehakt door agressieve doffers. Het viel allemaal mee.

Het was een 2-tal uit 1 vak. Pa was gaan aanpappen met een nieuwe vriendin. Zijn eerste duivin was kwijt gegaan en de baas heeft een duivinnetje wat nog geen partner had in het hok gezet. Al snel vonden die elkaar en blijkbaar zaten de 2 jongen in de weg.
Ik heb ze maar even een beter plekje gegeven en morgen wordt het toch spenen van nagenoeg alle jongen en dan is het leed sowieso geleden.

Ik laat ze nog even met eitjes komen de komende dagen / week.
2 -3 dgn broeden maximaal en dan scheid ik ze.

LAAT JE MAAR HOREN ALS JE INTERESSE HEBT.