woensdag, oktober 21, 2020

Plan do check act

De titel is echt iets wat in de organisaties waarin ik werk(te) een bekend fenomeen is. Je plant iets vooruit, je voert het uit, je evalueert en je stelt je plan weer bij.

Toepassen op je hobby, als dat duivensport is, kan natuurlijk gewoon.

Ik stel vooral bij op het vlak van verduisteren: bij de ouden anders (uitvoeriger) toepassen en de jongen ook verduisteren

Voer: eenvoudiger, 1 basismengeling en het opvoeren enkele dagen tevoren goed fixen met vetrijke mengeling.

Meer trainen: aan huis als dat lukt; wegbrengen of via club/ alternatieven ze veel km’s laten maken!

Jaarlingen toch meer opleiden nog; minimaal wat dagfondvluchten geven waarbij minimaal 6 uren vliegen een feit is. Als het even kan wil ik ze graag 6-8 uren tegenwindvluchtjes geven. Dus afhankelijk van de te verwachten weersomstandigheden vind ik dat een must, om ze diep te laten gaan. Ik zie daar echt graag de (mentale) spierballen van een duif in terug!