zondag, februari 25, 2024

Hok bouwen

Eigenlijk breekt wel een nieuwe episode aan: het bouwen van een nieuw hok.

Ik heb een ontwerp en op het oog wordt het geen klassiek hok. Ik vind dat niet passen in een nieuwbouwwijk en het biedt ook de kans om er op termijn alle kanten mee op te kunnen. Dat kan niet met een standaard tuinhok.

Ik zal op de loer liggen voor wat tweedehands inrichting: wat rekken en wat traliedeurtjes. Mocht je een tip hebben voor dergelijk materiaal dan verneem ik het graag. Verder wat roosters en weinig bijzonders. Groot wordt het niet, ik wil het vooral flexibel houden. Hoe eenvoudiger hoe beter en met de mogelijkheid van systeem en of inrichting te veranderen.

Enkele dingen zijn zeker:

broedhokken tegenover elkaar

jaloezievakjes

gezelligheid troef (ze moeten zich thuis voelen).