vrijdag, maart 16, 2012

VOORJAARSSCHOONMAAK & OPLEERDUIVEN GESPOT

Vanavond wordt de boel goed onderhanden genomen. Duiven eruit, vuil eruit… goed uitkrabben, uitmesten en met een natte doek Dettol alles nalopen. Dat laatste ruikt heerlijk en geeft een erg schone indruk. Als ik er wel eens iets over lees, zijn er altijd positieve recencies (o.a. door A.S.). Het zoldertje stofzuigen, rag wegnemen en gelijk maar enkele halve knijpers tussen de dakpannen steken: een dak met boomse pannen maak ik natuurlijk zelf!

Nachtje laten drogen, verse beukensnippers erin (dikke laag!) en dat hok is daarmee wedstrijdklaar. De doffers de andere morgen terug (gelijk een check en degenen die er geen aanhebben gelijk weer een knijpring met tel.nr). De boel (ramen en spoetnik) goed open en luchten maar. Vanaf vandaag gaat het wat mij betreft echt beginnen. Niet dat ik zat te slapen maar we zetten enkele tandjes bij vanaf heden.

Zaterdag is er al de eerste wedstrijd vanuit Duffel door Brabant 2000 en volgens mij nog een club of afdeling! In belgie gaan ze sowieso al starten a.s. weekend...

Overigens zag ik gisteren net na 18:00 uur al duiven in formatie richting R’dam vliegen. Voor mij was het duidelijk dat dat opgeleerde duiven waren. Veel collega duivenmannen hebben de gewoonte bij afslag Numansdorp op te leren. Na bij zeker waren dit er een 12 tal die opgeleerd werden… kampioenen zitten niet stil!

Ik vond het wel laat op de dag maar van de ander kant als ze het gewend zijn is dat geen enkel probleem.
10 minuten later thuis en dat is dan geen probleem hoor, het is tot tegen 19:00 uur zodanig licht dat het kan!

De jongen doen het erg goed. Er gaan er steeds meer naar buiten en de acrobatenrondes worden steeds groter. As weekend nog een deel eraf zetten en nog enkele bijhalen!! De week erna de laatsten erbij en dan zit ook dat spul op tal. De scheidsrechterfluit werkt prima, ze luisteren er goed naar.
Gisteren speelden de jongens achter en vlogen de ballen en ander speelgerij je om de oren. De jonkies waren uit en schrikken er af en toe van. Desalniettemin vind ik het prima dat het gebeurt. Die gevederde jonkies passen zich maar aan aan m'n echte eigen Jonkies! eergisteren rolde er zelfs een bal over de dakpannen en enkelen vlogen weg, anderen niet eens... ze wennen er dus echt wel aan.