donderdag, april 19, 2012

2% = 100% ??

Vanmorgen weer de dagelijkse race tegen de klok!
Om ca 07:25 maak ik de jongen wakker door de verduistering eraf te halen.
Even een snelle check (hebben er gekotst? Hoe is de mest? En is er flink geruid?). Water verversen of bijvullen, voer erbij en klaar ben ik.

Bij de doffers stap ik maximaal met 1 voet het hok in wanneer ik rek om een ¾ blikje voer in de voerbak te doen. De drinkpot wordt leeggekieperd bij de duivinnen en omgespoeld en vers water erin gedaan. Al met al minder dan 5 minuten werk.

Want om 07:35 loop ik naar de bushalte waar m’n arriva bus enkele minuten later vertrekt.

Dat is alle ochtenden in principe zo.

Bij normaal weer laat vanmiddag schoonvader de jongen uit en zet voer in de bak wat ik smorgens gereedzet. Wanneer ik thuis kom heeft hij normaal gesproken de weduwnaars ook net uitgelaten. Die zie ik dan nog trainen en gaan er tussen kwart voor zes en 18:00 weer in.
Verduistering ervoor (bij de jonge duiven) rond de klok van zessen en dan mogen de duivinnen (waarmee ik nog niet speel) er nog even uit. Ik zet er al voer in de bak en de klep open. 20 minuten later arriveren die zo ongeveer massaal en knallen naar binnen van de honger.

Weer een duivendag gehad.
Duivensport kost me zo minder dan 30 minuten per werkdag oftewel 2%.
Hoe reĆ«el is het om op zaterdag wel 100% van m’n duiven te verwachten??