zaterdag, april 21, 2012

Verrast door hoge snelheid

Vandaag werden hoge snelheden behaald.
Ik dacht om ongeveer 09:30 op tijd paraat te staan voor de eerste duiven.
Om kwart over verveste ik de drinkpot bij de doffers nog even en prompt ging het piepsignaal van de UNIKON klok. Even dacht ik dat het signaal af ging omdat een van de duivinnen die los in het hok zaten en af en aan in de spoetnik zaten. Het signaal wordt wel eens gepakt van een duif 'onder' de antenne.
het bleek de 10-939 te zijn om 09:16.

Keivroeg dacht ik, totdat bij het melden bleek dat er al meer waren. Behoorlijk veel eerder al!
Pff wat gaan ze toch hard, zo voor de wind en met buiig weer.
Het heeft niet m'n voorkeur maar je moet erbij zitten!

2 duiven bij de eerste 10 in de club uiteindelijk.
Farpar was m'n 2e.
7 van de 13 prijs, 1:4
De laatste thuis om 10:00.
na de eerste 2 kwamen ze allemaal terug uit noordelijke richting.
De 939 is de broer van de 10-911 die vorig jaar 1e en 2e in de Hoekse Waard vloog.
Mooier in de hand, en vorige week ook al prijs.
Al met al best okee het resultaat.

duivinnen eraf om ca 15:00 uur
allemaal Matador Start en verse Beute Bak.

Ik ben best tevree om met zo'n "waaivlucht" toch niet de aansluiting te hebben verloren met de allervroegsten van de club. Stand Vitesse nog op de 1e plek...

Het enten tegen/voor pokken hebben we uitgesteld.
Bij Jan Piet was er een iets sprake van adeno/coli achtige klachten.
Beter even pas op de plaats alvorens ze extra te belasten met de stress en lichamelijke gevolgen van z'n enting. normaal gesproken a.s. week dan maar.