maandag, april 09, 2012

The day after

Vandaag een heel andere dag.
Bijna de hele dag nat. De duiven dus niet uitgehad.

Doffers voor het eerst volgens "schema" (zo strikt ben ik niet) PS gegeven.
Ze hebben flinke trek, zowel vanmorgen als vanavond viel dat op.
Ik laat ze naar hartelust eten, ongeveer 20% meer dan hun portie is en haal dat na enige tijd weg.
Lekker grit en maagkiezel erbij en rust dus vandaag!

Bij de jongen heerst er iets.
2 duiven zitten dik en eten niet.
apart gezet en van m'n vader een flesje meegekregen dat hij bij Dr Marien kocht.
"elke dag 2 druppels is het advies" "1 's morgens en 1 's avonds, 5 dgn".
Misschien zijn het de zwakste broeders. We hebben ze tegen PMV laten enten afgelopen woensdag... maar het lijkt me dat er niet pas nu enkele door de mand vallen.

Ik ben spartaans met de jongen: Na het spenen nog niet schoongemaakt en ramen en spoetniks staan open.
de beukensnippers worden een beetje vies inmiddels. Ik zal ze binnenkort verversen.
De jongste jongen zitten nu ook hoe langer hoe meer in de schabben, dus de snippers worden dan minder snel smerig. Kortom binnenkort verversen en "grote kuis" zoals ze in Belgie zeggen. Daarna de teugels aantrekken en toewerken naar een goede start met de jongen.