donderdag, mei 31, 2012

Verduisteren afbouwen of stoppen?!

Deze week was ik wat losjes geworden met verduisteren. In plaats van rond 18:00 uur te verduisteren al later (20:00 - 20:30) en de ramen op een kier waardoor ze 's morgens al eerder wakker waren.
Gisteren vroeg ik m'n vrouw te verduisteren rond 21:00 uur terwijl ik weg was naar een kerkvergadering. Kom ik thuis net na 22:00 uur, zie ik dat het nog niet was verduisterd.... kortom bij dezen gelijk maar abrupt beeindigd. Allemaal niet zo erg denk ik.

De jongen waren gisteren na lange tijd weer uit en vlogen goed, tot wel 1,5 uur.
De conditie is zichtbaar nog op achterstand maar de basisconditie was goed en daarom dus gewoon weer 1,5 uur. Ze aten wat mij betreft nog niet graag genoeg... met lange tanden zeg maar (vnml mais en gerst laten ze liggen). Zo'n virusaanval van adeno duurt nu eenmaal even voordat het uit het systeem is!

Vandaag opnieuw gewoon uit en morgen doorstarten met opleren.

De doffers lijken me in orde.
Mantes La Jolie (369 km) wordt een opdracht van zo'n 5 1/2 tot 6 uur tegenwind.
Vol proberen te stoppen met vliegenergie dan maar.

Ik denk 9 of 10 krijgers in de strijd vanavond.
2 - 3 ervan zouden wat mij betreft al niet meer echt hoeven (heb ik mentaal al uitgeselecteerd) maar als ik ze niet meegeef worden het van die enorme vervelia's die niet luisteren en maar praatjes hebben.
1 brekebeen (de 39) laat ik sowieso nog maar thuis. De ervaring heeft hij al en beter a.s. week dan maar een vitessevluchtje. Hem nu 6 uren te laten knallen forceert hem teveel denk ik, een lapvluchtje vanuit Tholen ofzo zou een uitkomst zijn.