donderdag, juni 07, 2012

ACHT IS MEER DAN DUIZEND

'k ben wantrouwig met betrekking tot m'n jongen.
Ze vliegen zoals iedereen zou willen, althans in tijd (1,5 uur) weet ik het... hoe verder (hoe hard, snedig, wegtrekken etc) weet ik niet goed omdat ik het zelf nooit zie. Schoonpa regelt het en meld me uiteraard gewoon wat ie meemaakt. Binnenkomen valt tegen, hun honger valt me tegen, zitten me niet strak genoeg en de praatjes (paardrift) kan ook beter heb ik het idee. Opleren gaat dus vooralsnog okee... en toch ben ik nog niet zeker van m'n zaak.

Ook voelen ze me wat te slap aan nog.

Voorzichtigheid en oplettendheid is geboden.
Morgenochtend bij fatsoenlijke omstandigheden nogmaals naar Zuid Beijerland. Dan tot aan het water van de Haringvliet. Pas het water over wanneer ik me zeker genoeg voel. Plus de eerste keer een groepje duivinnen mee. Die laatsten vliegen best. Als ik ze 's avonds uitlaat knallen die er daadwerkelijk uit. Vliegen hard en na zo'n 15 minuten knallen ze weer binnen (veelal van de honger).
Ik ga ze enkele malen opleren zodat ze na 30 juni al snel de baan op kunnen. Ik heb er wel moed op dat er meerdere iets leuks kunnen gaan laten zien. Ik heb er 2 tussenzitten van een beroemde Belgische fondspeler. Duidelijk andere duifjes. Al ik dat nog red, speel ik die eens op een verre vlucht denk ik, misschien op Ruffec.