zondag, juni 03, 2012

De jongen knappen op, nu het weer nog!

Vanmiddag de jonge duiven nog uitgehad. Het regende en toch ook niet. Wat mij betreft was het goed genoeg om ze uit te doen ondanks de grijze dikke bewolking waar het dus een beetje uit miezerde zo nu en dan. 15:00 uit, en toen we naar kerk gingen zo net na 16:30 draaiden de laatsten nog wat scherpe rondjes om waarschijnlijk kort daarop ook binnen te gaan. Ik heb kleppen opengezet en ze moesten verder maar zien. Na kerktijd alles gecheckt en de boel was binnen. Beetje extra voer en pinda's en de boel kon naar bed. Ze gingen ondanks het dikke weer hard en snedig; ze knappen dus op!

Weduwnaars hadden zondagsrust.
De duivinnen er rond 14:00 afgehaald en de boys maar laten doen. Vanavond Matador start geserveerd en zojuist stonden er nog wat gerstekorrels in de bak. Prima voor de zondag dacht ik zo.

De weduwduivinnen zijn uitermate goed. Ik heb er dit jaar een koppel tussen zitten en de doffer heeft denk ik de tijd van z'n leven hoewel hij z'n eigen duivin goed volgt en gewoon broed en laatst zelfs een jong grootbracht. Ik wil ze de komende weken nog een enkele keer opleren en zodra de jonge duivenvluchten beginnen de duivinnen op nest te spelen... wie weet daarna nog dubbel weduwschap op de nalijn. De pennenstand is door het kille voorjaar eigenlijk wel gunstig om het in het naseizoen zoiets nog te gaan proberen. Tips welkom!