dinsdag, juli 10, 2012

Zomaar een dag

Vandaag weer een lapvluchtje aan de jongen geserveerd.
Opnieuw Rilland Bath, samen met de jongen van JP.
Schoonpa was alweer op pad om 07:30 met een oude Daihatsu vol duiven!

Mijn jongen zijn overigens gewoon niet optimaal, niet vol, bol, blinken, power etc.
“Ze hebben de conditie van een wijkagent” hoorde ik iemand wel eens zeggen. Nou dat gaat wel op voor m’n jonge garde. Qua vlieggedrag weinig op- en aan te merken hoor. Ze trekken graag weg, vliegen met gemak een uur bij het loslaten (zondag 65 minuten en gisteren 75) en toch…
Ik zie ’t gewoon, geen forme!! Ik verzorg ze binnen de grenzen van m’n willen en kunnen en zal net als Willem maar wachten op de forme zeker?! Afgelopen voorjaar waren ze top, dat zijn ze gewoon niet meer.

Ze zitten aan de Prange Suppe sinds maandag. Ik wil dat 14 dgn volhouden en dan wekelijks 2 dgn.
Ik had nog een beetje over en JP had ook nog wat over. We hebben het bij elkaar gekiept en nu maak ik het maar op. Verder elke dag een beetje Beute Bak (Ik leng het aan met meer grit en eventueel extra snoepzaad).
Elke dag VI SPU MIN mineralen van BACKS beschikbaar, wat ze graag pikken (2-3x p/week vers).
Het voer is zoals voor het hele hok, MATADOR Complete… zeg maar de “vlieg met gerst” van Matador, en ik ben gul. Een poetser ben ik totaal niet, gedeeltelijk op roosters, hier moeten ze het mee doen.
Het hok is gezellig gemaakt met hoekjes en gaatjes en bakjes en schotels.
Inmiddels ook 2 nestjes – hoewel ik daar niet weg van ben hoor.

Dat is niet optimaal maar het is de uitkomst van mijn “Willen, Kunnen en Zullen”
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan. Ik ben er tevreden mee zo.
De focus is op de oude duiven en het is vooral meedoen met de jonge duiven, en dat zo verdienstelijk mogelijk!

Vanavond worden de eitjes van de vliegduiven opgehaald.
‘k hoop dat de collega melker er mee vooruit zal gaan, daar is het om te doen.