zondag, augustus 05, 2012

Londengangers weer gelapt

De 2 duivinnen die kandidaat zijn voor Londen (Ik denk dat ik ze allebei maar ga spelen) vandaag nog een lapje vanuit Tholen gehad. Senior nam ze mee nadat ze hier vanmorgen op de koffie waren.
Weer een 35 km uit ongeveer de richting... nou ja, eigenlijk niet maar de duiven zullen vast wel over Zeeland komen. Bij gelegenheid deze week nog wel een keer een lapje voor de beide dames. Ze voelen keurig aan. De stand is straks een dag of 10-14 broeden. Ik hoop dat ze dat genoeg motiveerd om gas te geven vanuit Londen... zoveel om kop te doen. Ze zullen niet met de massa komen, dus dat getrain met z'n 2 is vast van toegevoegde waarde. Zaterdag weten we meer!

Deze week wel een drukke week hoor, woensdag Londen inkorven, donderdag Nanteuil en vrijdag Duffel. Zaterdag afslaan etc... 't is eigenlijk teveel van het goede.

Of ik Nanteuil meedoe weet ik nog niet 100% zeker.
Ik vond het wel genoeg zo, het jonge duivenseizoen... de goede uitslag smaakt naar meer natuurlijk.
Op zich hou ik me aan m'n gedachte ze niet meer te spelen op de jonge duiven vluchten. Ik wil ze graag op Duffel nog ervaring extra geven. Alleen ben ik komende vrijdag waarschijnlijk niet op tijd thuis om nog veel duiven te pakken (25 jongen en enkele duivinnen) en dan gehaast naar het lokaal.
Ik maak m'n gedachten nog wel op in de loop van de week.

Gisteren overigens 36e tegen ruim 10.000 andere jonge duiven in afd. 5 West.